Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 2000
Počet stran: 44
ISBN: 80-7254-128-5
cena : 39 Kč

Anotace

„Sluch je jeden ze smyslů, který pracuje nepřetržitě, aniž bychom si to nějak zvlášť uvědomovali. Uslyšíme-li prsknutí větvičky ve tmě, vnímáme zvuk, ať leží jeho zdroj kdekoliv v blízkosti. Tato schopnost je nesmírně důležitá pro všechny živočichy, neboť jim pomáhá přežít v nepřátelským prostředí.“ (z knihy)

Naše recenze

V počátku nás kniha seznamuje se sluchem a jeho poruchami. Dozvíte se více o tomto smyslu a o anatomii ucha a o tom, jak vznikají jednotlivé poruchy a čeho se týkají. Dále je tu kapitola o zánětech středního ucha. Seznámíte se s touto diagnózou i s tím, jak se léčí. Následuje pojednání o hluchotě. Text se také věnuje kochleárnímu implantátu, což je kompenzační pomůcka. Více se seznámíte s jeho schématem, umístěním a funkčností. Kochleární neuroprotéza je možnost, jak vracet neslyšícím sluch a je pro pacienty nadějí na normální život. V závěru knihy je nabídka dalších zajímavých publikací, i když s jinou tématikou. Poslední strana je věnována menšímu seznamu knih z edice „Vím víc“. Pro tuto edici píší lékaři, kteří se zabývají různými tématy svého oboru, např. bolestmi zad, epilepsií, obezitou, operací hrtanu...Témata jsou různá. Kniha není nikterak obsáhlá. Má 44 stránek a samotný formát publikace je A5 formátu. Přesto seznamuje jednoduše a srozumitelně o sluchu a jeho poruchách. Kniha je doplněná obrázky sluchovodu. Text se čte dobře. Chybí tu obsah, ale vzhledem k jednoduché formě knihy asi ani není zapotřebí. Možná by mohly být lépe graficky znázorněné klíčové informace.